13 juni 2012

Sparven från Borlänge

Jaha, inte var det igår. Och inte i förrgår. Inte ens i år. Eller förra året. Men Gud, inte ens sen efter jag för första gången blev gravid med barn nummer ett. Nä, knappt ens under 2000-talet...? Tja, låt oss komma överens om att det var aslängesen, okej? Men för att citera en kollegas klipska liknelse: "Jag är som en trisslott - plötsligt händer det!" I förrgår upptog jag gamla gymnastiktakter och slog till med en flick-flack på gräsmattan. På den första flick-flacken följde en till samt ett par handvolter, yrsel, smärta och illamående. Vad ska inte en mamma gå igenom för att impa på barn (och då tänker jag inte ens nämna mitt besök hos kiropraktorn idag)?

2 kommentarer:

  1. Hej!Jag är en annan nybliven portvinsmamma som skulle bli jätteglad om du ville maila mig. Jag hade nämligen prisat minsta hint om att livet från och med nu INTE ska bli ett permanent lidande, för att citera dig. :) Maila mig gärna på katarinalofberg@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Kattis! Stort grattis till din bebis!! Jag mailar dig omgående. Stora kramar Stina

    SvaraRadera